Aydın Osmaniye Gazetesi

KULLUĞUN NETİCESİ ALLAH’IN RIZASIDIR

Ali SARIKAYA

11Nisan2014, 18:38

Ali SARIKAYA

Allah’a kulluğun sebebi, Allah’ın emretmiş olmasıdır. O emrettiği için ibadet edilmektedir. İbadet, O emrettiği için yapılmaktadır. Bunun dışında bir maksat, dünyevi bir hesap ibadete yüklenemez. Zaten “ihlas” da ibadeti, Allah’ın emri olduğu için yerine getirmektir. Kulluğu dünyevi maksatlara alet etmemektir. Sadece Allah’ın rızasını düşünerek kulluk etmektir. O’nun rızasını dünyevi işlere basamak yapmamaktır.

         İbadetin asıl sebebi Allah’ın emretmiş olmasıdır. Sonucu da O’nun rızasını kazanmaktır. Faydaları ise esas itibariyle ahirette olacaktır. Dünyevi çıkarlara, ibadetleri basamak yapmak ihlası zedeleyeceği için o ibadetin sevabını azaltacak, belki de yok edecektir. İhlaslı ibadet, sadece onun rızasını esas maksat yaparak yapılan ibadettir. O razı olduktan sonra dünyevilerin rızasını tahsile gerek de kalmaz. O’nun hikmeti iktiza ederse, dünyevileri de razı ederek kulunu mükafatlandırabilir.

         İbadete bu şekilde bakmak, bu niyetle ibadet etmek, kulun şevk ve gayretini artıracaktır. Küçük görünen bir ibadet fiilini büyük bir coşku ile yapmaya çalışacaktır. Çünkü eğer neticesi Allah’ın rızası ise onun küçüğü büyüğü olmaz. Rahmetin büyük ummanına götüren sebep ne kadar küçük olursa olsun, yolun sonunda büyük rahmet ummanı varsa o iş küçük olamaz. Ona küçük gözü ile bakılamaz.

         Dünyevi sebepler, ibadetlerin tercih sebebi olabilir. Asıl maksat olamaz. O ibadetin yapılmasına vesile olabilir. Yağmur duası bir ibadettir. Kuraklık o ibadetin vaktidir. O vakit geldiğinde yağmur duası yapılır. O dua yağmuru getirmek için değildir. Kulun vazifesi vakti gelen bu ibadeti yapmaktır. Yağmuru getirmek Allah’ın hikmetine tabidir. İnsanın vazifesi vakti gelen bu ibadeti yapmaktır. Allah, acizliğine ve zayıflığına bakıp yağmuru gönderirse bu bir lütuftur. Göndermezse, niye göndermedi diye hesaba çekmek hakkı yoktur.

         Allah kulunu imtihan edebilir. Şunu böyle yaparsan sana şöyle yaparım diyebilir. Mülkün sahibi mülkünde istediği gibi tasarruf edebilir. Kul ise Rabbini imtihan edemez. Böyle yaparsam bana şöyle yapabilir misin diyemez. Rabbine karşı böyle bir soru yöneltmek edepsizliktir. Edebi terk eden O’nun rahmetinden mahrum kalacaktır. Ancak, dünyevi sebepler ibadetleri yapmak için bir tercih ve teşvik edici olabilir. İbadet Allah için yapılıyorsa bir mahzuru yoktur. Dünyevi sebepler ve faydalar gayrete getirir ve şevk verici olabilir. Hedef olamaz.

         İhlas, ibadetleri Allah’ın emri oldukları için yapmaktır. Kurtuluşa vesile olacak olan da ihlasla ibadet etmektir. İhlasla yapılan bir gram amel, ihlassız yapılan kilolarla amele tercih edilir.

ali_sarikaya@yahoo.com

Bu haber 790 defa okunmuştur.

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit

      RESMİ İLANLAR

      KÖŞE YAZARLARI

OKULLAR AÇILIYOR20Eylül2017

      HABER ARA


Gelişmiş Arama

     HAVA DURUMU